• 1399/03/14 - 12:51
  • تعداد بازدید : 304
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گوشت چرخ کرده آماده از قصابی نخرید

مدیرکل دامپزشکی زنجان گفت: در صورتی ‌که مشتریان تقاضای گوشت چرخ کرده دارند، فروشندگان باید در حضور مشتری و با رعایت ضوابط بهداشتی اقدام به چرخ کردن گوشت کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی زنجان، محمدباقر حاج کاظمی اظهار کرد: گوشت چرخ کرده باید از گوشت مورد تائید دامپزشکی و در حضور مشتری تهیه شده و یا در بسته بندی‌های دارای برچسب معتبر در معرض فروش قرار گیرد.

وی در رابطه با ویژگی‌های گوشت سالم و بهداشتی اظهارکرد: گوشت قرمز تازه باید دارای رنگ و رطوبت طبیعی و عاری از هرگونه تورم، خون‌مردگی، تغییر رنگ و ذرات خارجی باشد، گوشت باید دارای قوام سفت بوده و نباید لزج، خشک یا چروکیده باشد و هرگونه تغییر رنگ گوشت قرمز به سبز، قهوه‌ای و خاکستری یا ایجاد یک لایه لزج و چسبناک و استشمام بوی غیرطبیعی از علائم بارز و اصلی فساد گوشت است.

حاج کاظمی افزود: مردم باید یا از گوشت چرخ کرده بسته بندی شده در کارگاه‌های بسته بندی که تحت نظارت دامپزشکی با تاریخ تولید، انقضاء، کد پروانه بهره برداری از دامپزشکی، دارای آرم دامپزشکی همراه با آدرس محل کارگاه بسته بندی که در فروشگاه‌های مجاز عرضه می‌شوند استفاده یا اینکه در قصابی‌ها با خرید گوشت سالم و بهداشتی از لاشه‌ای که ممهور به مهر آبی رنگ دامپزشکی و دارای برچسب بوده و در حضور خود مشتری اقدام به چرخ شده استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی زنجان خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف مرتبط با وظایف دامپزشکی، مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایات آنها رسیدگی شود.

  • گروه خبری : اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 251818
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه